16 Aralık 2010 Perşembe

Ehliyet ve Ruhsat Gerektirir mi?

Her elektrikli bisiklet için geçerlimidir?
Bu sorunun cevabını bilmek için öncelikle elektrikli bisikletin tanımı bilmeliyiz. Firmalar tarafından satılan elektrikli bisikletler "bisiklet" sınıfında satılmaktadır ve kullanıcılara ehliyet ve ruhsat gereksinimi olmadığı söylenmektedir. Fakat Emniyet yetkililerene göre kullanılan araç mobilet tir ve ehliyete tabidir.

Yasal düzenleme bu konuda ne diyor?

İçişleri Bakanlığı bu konuyla ilgili olarak verdiği görüşte şunları belirtti: “Bu tür araçların araç tescili işlemine gerek olmadığı hususu ile Motorlu Araç Trafiği’ne açık Karayolunda sürülmesine izin verilemez. Bunların tescile tabi olmaması da bunların şehir trafiğinde plakasız ve ehliyetsiz bir şekilde sürüleceği anlamını da taşımıyor.”

Hangi elektrikli bisikletlerde ehliyete ve ruhsata gerek yoktur?
Bisikletlerin normalde yaptıkları hız 15km dir. Elektrikli bisiklerde ise bu hız 30-40 km arasındadır. Yasal olarak 45 km altı hız yapan araçlarda ehliyete ve ruhsata gerek yoktur.

Hangi elektrikli bisikletlerde ehliyete ve ruhsata gerek vardır?
Bazı elektrikli bisikletler yokuş yukarı performanslarının artması için diğerlerine göre daha güçlü akülerle birlikte üretilmektedir. Buda düz yolda 45km den daha fazla bir hıza kolayca çıkılabileceğini gösteriyor. Bu tarz elektrikli bisikletlerin satışı sırasında kullanıcıya belirtilmesi gerekmektedir.

2 yorum :

  1. herkese merhaba.

    Benim sorum,acaba ben evdeki halimla ucarsam(motorsuz)ucus belgesine ihtiyacim olurmu yada halimin satis belgesini(fatura)göstermem yeterlimi yada beni havada ucarken kim kontrol icin durduracak?cünkü ucan hali bende var sadece yoksa hava trafik müdürlügü helikoptermi kullanacak beni kontrol etmek icin peki havada kontrol icin beni durdurmalari biraz komik degilmi ve onlar helikopter halima inecek bende beklecem öylemi yok aslinda plaka takiyim haliya girgir olur demi!

    YanıtlaSil
  2. meraba benim alacağım elektirikli bisiklet aldığım yerdeki çalışan seni aldığın bisiklet için ehliyete gerek yok dedi bu ara da ben 12 yaşında yım ve yaş sınırı varmı diye sormak istedim

    YanıtlaSil