6 Aralık 2010 Pazartesi

Elektrikli Bisiklet garanki koşulları neler?

Elektrikli bisikletlerinde diğer ürünler gibi garantisi mevcuttur. Fakat bazı durumlarda garanti koşullarından muaf olunamıyor. Bu yüzden aşağıdaki koşulları dikkatlice okuyun ve ne tarz durumları garanti koşulları altına girdiğine yada hangi durumlarda garanti kapsamına girmemektedir öğrenin.

Elektrikli bisikletlerde genel garanti koşulları:
1 – Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
2 – Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmanın garanti kapsamındadır.
3 – Malın garanti süresi içerisinde arızalanması halinde, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servisin olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar.
4 – Malın garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılır.
5 – Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen;
-Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla tekrarı veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamaya sürekli kılması;
-Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
-Firmanın servis istasyonunun, mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii; acentası temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirini mümkün bulunmadığını belirlenmesi durumlannda, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
6 – Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
7 – Garanti Belgesi ile ilgili sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’ne başvurulabilir.

Elektrikli bisikletlerde garanti kapsamına girmeyen durumlar:
1 – Üretici / ithalatçı kontrolü dışında gelişen durumlarla oluşan hasar ve arızalar: Dolu, yıldırım, fırtına, şehir elektrik hattı voltaj değişiklikleri gibi durumlar.
Çevre faktörlerden kaynaklanan (asit yağmuru, ağaç özsuyu, kimyevi madde) şarjlı bisiklet dış yüzey korozyonu.
Trafik kazası, çarpışma ve düşürme, hırsızlık, yangın ve benzeri durumlar.
Yanlış ve farklı yedek parça kullanımından kaynaklanan (örn. yanlış şarj aleti, yanlış sigorta vs.) arızalar.
2 – Kullanım ve bakım el kitabında belirtilen hususlara aykırı kullanımlardan kaynaklanan arızalar.
3 – Yetkili servisler dışında yapılan onarım, bakımlar ve parça değişiminden kaynaklanan arızalar.
4 – Kullanım ve bakım el kitabında belirtilen periyodik bakım eksikliklerinden kaynaklanan arızalar garanti kapsamına girmez.

0 yorum :

Yorum Gönder